چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۱:۲۸

کاستن میزان حوادث و ضایعات با استفاده از ربات‌ها

باشگاه خبری فراساحل: مسابقات ربات‌های زیرسطحی ROV با همت ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جریان دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف ارتقاء و آشنایی با این تکنولوژی برگزار می‌گردد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین نیوز، مسئول مسابقات ربات‌های زیرسطحیROV، با اشاره به استفاده از تکنولوژی رباتیک که امروزه یکی از حوزه‌های بسیار پیشرفته فناوری به حساب می‌آید گفت : این تکنولوژی در زمینه‌های تولید، هوا و فضا، دریا، نظامی، امنیت مدنی و حمل و نقل به بشر خدمات بسیاری ارائه می‌نماید.

صدف فراهانی افزود: به طور مثال در صنایع دریای بازرسی زیر سطحی در دریا برای کشتی‌ها که غواصان نمی‌توانند عملیات مورد نظر را در زیر آب به دلیل عمق زیاد یا نبود اکسیژن لازم انجام دهند که متاسفانه گاها می‌شنویم غواص‌ها به خاطر زیاد ماندن در زیر آب یا رفتن به عمق زیاد جان خود را از دست داده اند، استفاده از ربات‌ها در آینده باعث کاهش صدمات جانی، کاستن از میزان حوادث و ضایعات می‌شود. وی با اشاره به اطلاعات کم مردم در خصوص ربات و استفاده آن در صنایع دریایی گفت: مسابقات ربات‌های زیرسطحی ROV با همت ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جریان دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف ارتقاء و آشنایی با این تکنولوژی برگزار می‌گردد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را بالا بردن سطح علمی‌ این ربات‌ها و آشنایی مردم با این تکنولوژی اعلام کرد و افزود: این ربات‌ها توسط اپراتور و با دوربینی که در جلو ربات قرار می‌گیرد کنترل می‌گردند. مسئول مسابقات ربات‌های زیرسطحی ROV در خصوص داوری مسابقات گفت: کمیته داوران از سه نفره به ریاست مهندس مشکین شاد عضو ملی ربوکاب ایران تشکیل شده است. داوران با توجه به ارسال گزارش فنی  (TDP) توسط تیمها قبل از مسابقه و اجرای آیتم‌های مسابقه با توجه به مدت زمانی که در هر آیتم مورد نیاز است، امتیاز دهی می‌کنند. فراهانی افزود : از میان تیم‌هایی که ثبت نام کرده‌اند تعدادی با توجه به قوانین پس از بررسی کمیته داوران حذف شده اند و در نهایت 5 تیم از دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی آزاد اصفهان، دانشگاه آزاد قزوین و موسسه علمی‌ریاضی هوش در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند. 

مسابقات ربات‌های زیرسطحی ROV دوشنبه 17آبان در استخر دانشگاه امیرکبیر (بالاتر از میدان ونک، نرسیده به بلوارمیرداماد، کوچه دامن افشار، مجموعه ورزشی شهید دامن افشار) برگزار می‌گردد.



  کد خبر : 2688
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :